sâmbătă, 26 martie 2011

Incheiem saptamana cu fotografia

 Si iata ca saptamana se incheie cu fotograful, astazi fiind o frantuzoaica gasita de mine random pe deviantart. Numele ei este Julie De Waroquier . Am deschis grupul Nikon Photographers in categoria Conceptual si mi-a atras atentie urmatoarea fotografie:
mie mi se pare foarte linistita si visatoare. Poza se numeste "Walking on a dream".

Julie este o fotografa din Franta, mai exact din Lyon. Are o multime de fotografii conceptuale. Dar eu tot zic incontinuu de "conceptual", hai sa si incercam sa clarificam imaginea pe care ne-am format-o despre acest curent.
"Fotografia conceptuala" se refera in primul rand la conceptul pozei care de obicei este stabilit inainte de a face fotografia. Adica intai ne stabilim ce concept ne propunem sa exprimam prin poza, ne gandim ce simboluri reprezentative sa folosim in cadru ca sa redam cat mai clar conceptul dorit si abia apoi facem fotografia. Deci este o fotografie controlata, gandita de dinainte. Acum problema se pune daca acele simboluri folosite de fotografi sunt aceleasi pentru toata lumea si vor fi interpretate la fel.

Va dau cateva randuri de pe site-ul ei sa  va faceti o idee generala despre ea si arta ei:
"In my photography, I look for the dream, the mysterious and the intriguing. Indeed, I enjoy the contradiction inherent to the art of photography: while it is a technique which copies reality, art by definition is all creation and invention. Photography thus becomes fascinating: how can one create or re-create reality and what is seen, with an art which duplicates the world precisely as it is ? This is the reason I try to make reality look surreal in my pictures.
[...]
Be they realistic or surreal, I try to give all of my shots a poetic and conceptual dimension; I want to create new worlds, worlds that may surprise the people who observe them. And because they look surprising, they can convey concepts and neanings. I do not want silent pictures: I want to let dreamlike images and symbols speak, I want to show how meaningful a picture can be."
                                                                    Julie De Waroquier

Eu am avut un semi-interviu cu ea prin email in care i-am pus cateva intrebari:
blackpurplex: Cand ai inceput sa faci poze ?
Julie: In urma cu aproape 3 ani, cand am primit cadou un aparat foto digital de ziua mea.
blackpurplex: Care sunt temele preferate pe care le abordezi in fotografie ?
Julie: Imi place tot ce evoca mitul, povestea si visul si de aceea eu ma apropii mai mult de suprarealism si de onirism. Nu ma situez intr-un demers realist, logic, ci caut doar sa visez.
blackpurplex: Ai un studio de fotografie ?
Julie: Nu, in niciun caz. Eu prefer decorurile reale si lumina naturala.
blackpurplex: Esti amatoare sau profesionista ?
Julie: Semi-profesionista deoarece am o abordare profesionista dar sunt si studenta la filosofie.
blackpurplex: Ai facut cursuri foto ?
Julie: Nu, niciodata :).

V-ati facut o imagine, nu? Mie chiar imi place de ea, are niste fotografii foarte interesante, din care va selectez cateva sa va placa si voua si mai mult decat va place pana acuma.
Eu va zic noapte buna si va las sa continuati sa va uitati la pozele ei, sa intrati pe facebook la ea sa-i dati like, pe deviant art [cine are], pe twitter si chiar pe site-ul ei sa ii vedeti portofoliul.
facebook
twitter
deviantart
flickr
www.juliedewaroquier.com














4 comentarii:

  1. Alexaaa foarte reusit blogul ! Imi place mult acest post, si pozele sunt minunate ! te pup si bafta in continuare !

    RăspundețiȘtergere
  2. merci muuult Catriin ! acuma am vazut comentariul ! ma bucur din suflet ca iti place. si tie bafta la blog in continuare, pe mine ma relaxeaza enorm si imi place din ce in ce mai mult. pupici !

    RăspundețiȘtergere
  3. awesome!!!! I love every single picture you made :)

    RăspundețiȘtergere
  4. I'm glad you like them but they're not mine, they are Julie's pictures. I have this blog on different themes of art: movie, actor, short film, singer, film music composer, movie director and photographer and i choose different artists, known or unknown to comment their work. This photographer is Julie de Waroquier, if you have an account on facebook or deviant art, you can see her because I featured all of her accounts. Thank you for the appreciation ! I'm from Romania and my blog is in romanian for now, i'm thinking of writing in english, but later, not now. I'll wait for it to be more popular. Where are you from and how old are you ?

    RăspundețiȘtergere

Powered By Blogger