joi, 24 martie 2011

Tema de joi: compozitor de muzica de film

Muzica reprezinta filmul si filmul reprezinta muzica.


Am stat ceva timp sa ma gandesc care sa fie ultimul topic al blogului...[pentru ca pentru maine stiam deja ce fac] si dezbatand acest subiect in clasa, mi-a fost sugerat sa scriu si despre muzica clasica, din moment ce sunt la liceu de muzica si asta fac toata ziua... dar eu nu am vrut asta tocmai, pentru ca asta fac toata ziua oricum ! aici vreau sa ies din cotidian, sa respir aer proaspat de filme, cinematografie si alte arte inafara muzicii clasice. Sunt egoista ? Nu sunt corecta cu "viitoarea mea meserie?" Nu-mi dau seama mai exact...oricum cert este ca acu' 10 minute mi-a venit extraordinara idee sa scriu despre compozitori de muzica de film. Exista o gramada de compozitori absolut geniali, cu o muzica de o descriptivitate extraordinara, dar nu sunt cunoscuti [cel putin pe plaiurile noastre]. Si tema de joi seara va fi compozitorul de muzica de film pentru ca muzica reprezinta filmul si filmul reprezinta muzica.
Muzica si filmul traiesc intr-o simbioza perfecta inca de la inceputurile cinematografiei. Cand erau filmele mute, fara vorbarie, ce solutie se lua ca sa nu se plictiseasca publicul ? La cinematografele mai simandicoase erau mici orchestre de camera care cantau cate o piesa clasica, o uvertura, o simfonie ceva, aleasa bineinteles in conformitate cu filmul respectiv [adica sa se potriveasca in mare ce vedeau cu ce auzeau]. La cinema-urile mai saracacioase unde venea "toata lumea" era o pianina de obicei unde era angajat un pianist sa cante niste piese, bineinteles tot alese special.
Imi cer scuze pentru aceasta lunga introducere, dar m-am simtit cumva datoare sa va spun procesul de gandire prin care am trecut.

Hans Zimmer

Hans Zimmer s-a nascut in Germania pe 12 septembrie 1957. Ceea ce e foarte misto e ca a facut parte din formatia The Buggles care a facut hit-ul "video killed the radio star", prima piesa difuzata pe MTV atunci cand a aparut postul. Asta doar asa ca sa va faceti o imagine despre cine e omul asta. Va spun sincer ca nu am cum sa vorbesc despre toate filmele la care el a compus muzica, pentru ca nu m-as mai opri din scris vreo cateva pagini bune...
Primul video de pe postul MTV - Video killed the radio star






Prima nominalizare la oscar a primit-o in 1989 pentru muzica filmului Rain Man (1988) al lui Barry Levinson.











    

Presupun ca toti ati vazut "The lion king" [regele leu], nu ? Eh, in cazul in care nu ati aflat pana acuma, el a scris acea tema arhicunoscuta.













          

Gladiator (2000) si acum un mic soc "OMG pe bunee ??". DA. PE BUNE. El a compus muzica pentru acest mare film. Stiu ca va place, stiu ca cei mai multi dintre voi l-ati vazut dar nu stiu daca stiati de cine este facuta muzica. Sper sa am si eu o contributie cat de mica acolo pentru ca poate v-am facut ziua mai frumoasa cu aflarea acestei vesti. Ascultati va rog tema. Ascultati cat de profunda si de descriptiva este muzica lui si se pliaza pe filmele respective.












Am lasat pentru sfarsit blockbusterele THE DARK KNIGHT (2008) si INCEPTION (2010). Alta data o sa vorbesc detaliat despre ele, deocamdata sunt prea mari pentru blogul meu. Cand va mai creste si bloguletul meu mic, atunci poate o sa incep incet-incet sa vorbesc si despre astfel de filme pe care toata lumea le-a vazut. 
Deocamdata vizionare si auditie placuta la un mini-documentar despre cum s-a gandit la tema din the dark knight, cum s-a gandit s-o faca asa sumbra, aproape macabra. si la o varianta LIVE in care il vedeti in actiune pe Zimmer la tema muzicala din inception. Noapte buna.
Hans Zimmer despre tema muzicala a jockerului



LIVE inception

2 comentarii:

  1. Vorba ta: "Muzica reprezinta filmul si filmul reprezinta muzica."

    Inca un subiect bun de calitate ! :* Felicitari .

    RăspundețiȘtergere
  2. Iti multumesc mult pentru apreciere ! :*

    RăspundețiȘtergere

Powered By Blogger