miercuri, 23 martie 2011

Regizorul saptamanii esteeeee


 Alejandro González Iñárritu - Arta realismului cotidian exterior si a trairilor sufletesti interioare

   Nici nu stiu cum sa incep sa vorbesc despre omul asta. Dupa parerea mea, e unul din cei mai tari regizori mexicani ever. Si paradoxul este ca primul lui job a fost ca dj la un post de radio din Mexic, dar asta in paralel cu studiul teatrului si al regiei la facultate. Dupa ce a facut cativa ani pe dj-ul, a fost angajat la Televisa ca producator [in caz ca nu stiati, Televisa este cel mai important trust tv din Mexic, toate telenovelele mexicane de la noi provenind de acolo]. Dupa ceva timp si pe acolo, s-a saturat de atatea telenovele si si-a facut propria companie si a inceput sa scrie, sa regizeze si sa produca reclame pentru diferite televiziuni mexicane. Dupa aceea a inceput cu cateva scurtmetraje [ca toata lumea, dealtfel] si apoi cu lungmetrajele cu care a devenit cunoscut. Hai gata ca v-am plictisit deja. Daca va intereseaza biografia lui integrala, intrati pe pagina sa de imdb [click pe numele lui sus].


Genialitatea acestui om se poate observa inca de la primul lungmetraj, Amores perros (2000). Filmul asta este dur, dar sensibil. Stiu ca ceea ce tocmai am afirmat este in antiteza, dar chiar asa e. Prezinta in mod dur sentimente, trairi sufletesti ale unor oameni de diferite caractere si ne arata mai multe ipostaze din viata noastra, a tuturor. Pentru ca este imposibil sa nu regasesti macar o traire interioara in filmul asta care sa nu te reprezinte. E minunat, ce mai. Acum sa va spun si un mic secret. De filmul asta am aflat in clasa a9a de la o prietena de-a mea. Si asa l-am cunoscut pe Iñarritu. Pentru ca da, pot spune ca deja l-am cunoscut prin filmele lui extrem de personale care iti ating in mod cert o coarda sensibila. Oare mai trebuie sa mentionez ca acest film a primit o multime de premii si printre ele o nominalizare la OSCAR la Best Foreign Language Film ??? Stiiiiu ca azi e cu regizori...dar ce sa zic de el daca nu vorbesc de munca lui ? Munca este ceea ce reprezinta un om daca nu-l cunosti personal. Dupa calitatea muncii il apreciezi. Si eu il apreciez foarte mult pe acest om.
Urmatorul film mare din portofoliul acestui domn a fost 21 grams (2003) unde iar vedem personaje complexe emotional, iar avem o super poveste si iar ne regasim printre sentimentele personajelor. Nu mai continui, prefer sa va las pe voi sa va uitati.
In 2006 a avut un mare succes cu filmul Babel. Eu personal l-am vazut cam de 4 sau 5 ori, sincer nu mai tin minte cu exactitate. Doar atat am de spus aici: genial. Ca sa nu mai zic de 6 nominalizari la Oscar, dintre care si pentru regie si pentru cel mai bun film al anului in 2007. Aaa, si un Oscar castigat pentru muzica originala scrisa pentru film [Gustavo Santaolalla].

Cel mai recent film al sau este Biutiful, facut in 2010 si cu 2 nominalizari la Oscar anul acesta.














Asaaa, acum ca am terminat cu vorbaria, voi atasa trailerele filmelor de care v-am povestit mai sus. Daca v-am provocat macar un 10% de curiozitate, le veti urmari. Daca v-am provocat macar un 40 % spre 50...poate chiar veti lua si filmele. Nu aveti nimic de pierdut, doar de castigat ! Este arta in forma ei cea mai pura. Arta realismului cotidian exterior si a trairilor sufletesti interioare.
Amores perros (2000)

21 grams (2003)
 Babel (2006)
                

      Biutiful (2010)

                                
                                                                                                                          

Un comentariu:

  1. Foarte pertinent! Se vede ca te-ai documentat iti admir timpul pierdut in scopul acestui articol! :D

    RăspundețiȘtergere

Powered By Blogger