marți, 5 aprilie 2011

Actorul mexican: Gael Garcia Bernal

Doamnelor si domnilor, Gael Garcia Bernal este pe val ! A avut deja cateva filme importante in care a jucat extraordinar, din care pe cateva deja le-am mentionat in articolele trecute: Babel, Y tu mama tambien, Amores perros.

S-a nascut in Guadalajara, are 31 de ani si a inceput sa aibe de-a face cu actoria inca de cand era mic fiindca parintii lui lucrau in domeniu, mai ales mama care era actrita si fotomodel. La 14 ani a jucat intr-o telenovela. In adolescenta a aparut prin tot felul de scurtmetraje facute de studentii de la teatru si film printre care si unul numit "De tripas, corazón" (1996), regizat de Antonio Urrutia, care a fost nominalizat la Oscar pentru Cel mai bun scurtmetraj. El a studiat actoria la Central School of Speech and Drama din Londra.





Primul lui film de lungmetraj a fost Amores Perros (2000) [despre care am vorbit la rubrica 'regizor', Alejandro González Iñárritu]. Au urmat o gramada, din care eu l-am vazut in:
Dot the I [primul film in care l-am vazut]
El crimen del padre Amaro
La mala educación
Y tu mama tambien
Fidel
I'm with Lucy
La science des rêves
Amores perros
Blindness
Babel
cam atat...




Daca ati sti voi cat mi-am stresat prietenii cu Gael cand l-am descoperit... Le-am zis tuturor de el si majoritatea au fost de acord ca joaca super si foarte divers.
Spre exemplu, rolul meu preferat al lui a fost in La mala educacion, un film de-al lui Almodovar, in care are rol multiplu, el interpretand mai multe personaje diametral opuse unul de celalalt. Unul din roluri este chiar in travesti, el jucand excelent o femeie. Deci este o scena absolut memorabila in care el canta piesa aceea super cunoscuta "quizas, quizas, quizas" a Sarei Montiel in care efectiv zici ca-i femeie. Dar ma rezum la atat pentru ca as vrea sa fac tema spaniola saptamana viitoare si probabil voi scrie despre marele Almodóvar...asa ca va voi povesti mai multe atunci despre filmul asta extrem de ciudat dar genial.
Din pacate nu am gasit faza intreaga pe youtube, dar va pun trailer-ul filmului ca sa va faca curiosi.


In concluzie, este un actor desavarsit si foarte versat care a jucat multe roluri extrem de diferite unele de celelaltele. Sper sa va placa cel putin la fel de mult cum imi place mie ! Noapte buna.
I

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Powered By Blogger