vineri, 15 aprilie 2011

Compozitor spaniol: Paco de Lucia

Si de data aceasta am preferat sa scriu despre cineva cunoscut. De Paco de Lucia am auzit de printr-a 6a cand o colega de-a mea care era la chitara mi-a dat sa ascult niste piese la ipod-ul ei cantate de el. Pot sa spun doar ca erau divine, mi-a placut foarte mult ce am auzit si i-am tinut minte numele. Mult mai tarziu am observat ca numele lui apare pe unele generice de filme... Si uite asa am decis ca ar fi potrivit sa il prezint pe el la categoria de joi seara, compozitor de muzica de film.

Paco de Lucia, pe numele sau real, Francisco Sanchez Gomez s-a nascut in Algeciras, Spania, pe 21 decembrie 1947. La ora actuala este unul dintre cei mai mari chitaristi de flamenco ai lumii.
Paco a spus despre muzica si despre studiatul ei ca "The training ground for a flamenco guitarist is the  music around you, made by people you see, the people you make music with. You learn it from your family, from your friends, in la juerga (the party) drinking.  And then you work on technique." Foarte frumos mod de a expune munca studiului, dupa parerea mea.


Asaaa...v-am spus cate putin despre el, acum sa va arat filme in care a cantat si a compus piese.
[ascultati piesa, sigur o stiti de la "vremea" de pe postul "acasa". e imposibil ca cineva sa nu fi auzit-o macar o data]


uitati-va la video-ul acesta, e varianta live a piesei "entre dos aguas", din 1976. fiti atenti cum simte muzica si cate exprima prin intermediul ei.
cam atat...stiu ca-i putin, dar mi-ar placea sa va trezesc interesul si sa il cautati in continuare. intrati pe site-ul www.pacodelucia.com
va multumesc pentru atentie ! o seara buna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Powered By Blogger