joi, 7 aprilie 2011

Compozitor mexican: Manuel Esperón

Manuel Esperón

Stiu ca nu ati auzit de el, nici eu nu auzisem de el pana nu mi-a spus prietenul meu din Mexic [care m-a ajutat si la trupa saptamanii], dar m-am documentat si am aflat ca a fost un om foarte mare, cunoscut si respectat la el in tara.
S-a nascut pe 3 august 1911 si a murit pe 13 februarie anul acesta. Ce ironie a destinului...daca ar mai fi trait cateva luni, ar fi implinit 100 de ani.
A compus peste 900 de piese si peste 500 de soundtrack-uri pentru filme. 




El a fost ales, impreuna cu Augustin Lara, Ary Barroso, Ernesto Cortezar, de insusi Walt Disney pentru a scrie segmentul muzical mexican pentru The three caballeros (1944).

Dupa ce si-a terminat studiile muzicale, s-a angajat ca acompaniator al filmelor mute. A lucrat ca orchestrator pana in 1933 cand a compus prima lucrare muzicala pentru un film.



Cam atat pentru seara asta...stiu ca este putin, dar ma voi revansa saptamana urmatoare, promit !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Powered By Blogger