duminică, 10 aprilie 2011

Filmul spaniol: La mala educación

An: 2004
Scenariu: Pedro Almodóvar
Distributie: Gael Garcia Bernal, Fele Martínez, Javier Cámara


In primul rand vreau sa va spun bine ati venit in saptamana spaniola. Saptamana trecuta ne-am bucurat de sangele latin al mexicanilor si le-am observat un pic cultura cinematografica. Astazi incepe saptamana spaniola si va urma saptamana argentiniana pentru ca vreau sa expun mai multe tipuri de latini si cumva, daca vedeti filmele propuse de mine si ascultati piesele trupelor pe care vi le recomand, veti observa ca exista o diferenta notabila intre toate culturile astea in care aparent se vorbeste aceeasi limba [lasand la o parte ca este un cu totul alt accent de la tara la tara, chiar de la regiune la regiune daca suntem rigurosi...].

Eu am mai tot adus vorba, asa in treacat, de filmul acesta. E unul dintre preferatele mele, recunosc. Am fost socata si in acelasi timp uimita cand l-am vazut prima data. Si..am mai vrut sa-l mai vad o data...si cred ca in prima luna de la prima vizionare, l-am revazut de vreo 5-6 ori...ajunsesem sa stiu replici deja... Cu toate acestea, nu pot sa va spun ce mi-a placut exact la el. Poate actorul care joaca triplu rol? Ma refer, bineinteles, la Gael Garcia Bernal, actorul mexican pe care vi l-am prezentat saptamana trecuta. Poate povestea incalcita si oarecum demna de mila? Poate coloritul diferit al tuturor personajelor? Ca avem personaje care mai de care... Si sunt si foarte bine construite. Poate ciudatenia lui Almodóvar care se recunoaste dupa 10 minute in orice film al lui? Este un maestru, si, ca sa urmariti cu interes blogul, va dezvalui ca el este regizorul pe care vi-l voi prezenta saptamana asta la spanioli. 
V-am mai lasat trailer-ul filmului de vreo 2 ori pe blog, si la Gael si nu mai stiu la ce, dar, chiar va rog, uitati-va la trailer...si daca n-ati inteles nimic si vreti sa intelegeti mai multe, uitati-va chiar la film. Va dezvolta imaginatia, desi nu e sf. Aaa..si inca ceva: un sfat mic daca doriti sa va placa filmul. Trebuie lasate prejudecatile la intrarea in camera sau unde o sa va uitati la film. Pur si simplu priviti-l. Fara sa va ganditi dinainte ca e asa si pe dincolo. E superb daca nu te gandesti prea mult la el. Doar te uiti..si intelegi pe parcurs.
Sper ca si voi sa ajungeti sa iubiti filmul asta ca si mine. Nu uitati: FARA PREJUDECATI.
Noapte buna.

2 comentarii:

  1. bine aleeexa :* l.am vazut si mi.a placut enorm :D cred ca tot de la tine auzisem atunci cand l.am vazut.

    RăspundețiȘtergere
  2. merci catriin :*. ma bucur mult ca ti-a placut, e foarte ciudat dar in acelasi timp parca te prinde super mult. cel mai mult ma bucur de faptul ca l-ai vazut :D.

    RăspundețiȘtergere

Powered By Blogger