miercuri, 6 aprilie 2011

Regizorul mexican: Alfonso Cuarón

Vi-l prezint pe Alfonso Cuarón. Are 49 de ani si vine din Mexic. Mai stiti ca la primul regizor postat pe blog, Alejandro González Iñarritu, am zis ca e "unul din cei mai tari regizori mexicani ever" ? Eh, Alfonso apartine aceleiasi categorii. Este o mare diferenta intre ei, ca stil, viziune si subiecte abordate. Alejandro e mai pe realismul pesimist si brutal, Alfonso e si cu realismul dar si cu povestea. Pai ce, doar el a regizat al treilea Harry Potter. Si mai stiti cui trebuie sa-i multumim pentru Harry Potter, nu ? Lui Georges Méliès, bineinteles [tipul care a facut primul film science fiction in 1902]. Ma scuzati ca m-am lungit cu atata introducere, dar trebuia sa va arat un pic cat de mult se leaga filmele intre ele. Si trebuie sa va marturisesc, nu le-am ales in mod special asa, eu pur si simplu vorbesc despre ce imi vine pe tema respectiva. Si iata, ca totusi, se leaga.
Asaaa...cum spuneam, Alfonso a avut o viata foarte tumultoasa. Cand era mic visa sa fie regizor si astronaut. Cum nu a vrut sa mearga in armata, s-a lasat de a2a varianta si a inceput sa se gandeasca din ce in ce mai mult la prima. La aniversarea de 12 ani a primit prima camera si de-atunci filma incontinuu, orice, oriunde si de abia astepta sa le arate tuturor. In adolescenta se ducea aproape zilnic la cinema, nici nu prea avea prieteni din cauza asta. El vroia sa mearga tot timpul sa vada toate filmele care erau pe piata. Ba mai mult, ii spunea mamei ca merge cu prietenii la plimbare si el se izola in sala de cinematograf unde se simtea cel mai bine. Nu vreau sa va plictisesc spunandu-va lucrurile astea, dar asta am citit si eu despre el si efectiv am spus doar ce mi s-a parut mie interesant si dragut. Ideea e ca omul, dupa ce a terminat liceul, a vrut sa studieze arta filmului si a incercat sa intre la CCC [Centro de Capacitación Cinematográfica] dar nu a fost acceptat fiindca trebuia sa aibe peste 24 de ani ca sa intre acolo. Mama lui chiar nu vroia sa faca film, i se parea o profesie fara rost si viitor, asa ca a tinut ca el sa faca filosofie, si el mergea dimineata la cursurile de filosofie si dupa-amiaza mergea la CUEC [Centro Universitario de Estudios Cinematográficos]. In perioada aia a cunoscut multi oameni cu care a colaborat in multe proiecte, printre care si Luis Estrada care a regizat un scurtmetraj in colaborare cu Alfonso si sa vedeti faza: in film se vorbea in engleza, ceea ce nu le-a placut deloc profesorilor de la CUEC si in 1985 l-au exmatriculat. Nationalisti, nu gluma.

Parca simt ca v-am pierdut atentia si deja aveti impresia ca cititi lectia la istorie. Hai sa nu va mai plictisesc. Pentru continuarea biografiei, uitati-va aici.
Asaaaaa.....acum sa va enumar cateva din filmele cele mai cunoscute regizate de el. Pregatiti-va, ca pe majoritatea sigur le stiti.



Children of men (2006)












Great Expectations (1998)

















Y tu mama también (2001) [filmul saptamanii]










Harry Potter and the Prisoner of Askaban (2004)
















Paris, je t'aime (2006) [segmentul "Parc Monceau"]

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Powered By Blogger