sâmbătă, 2 aprilie 2011

Director de imagine [cinematographer] francez: Robert Fraisse


Am mai multe lucruri offtopic sa va spun. In primul rand vreau sa imi cer scuze pentru aceasta intarziere in postare. Aseara nu am mai avut timp efectiv sa scriu, pe tipul acesta il aveam de mult in cap dar trebuia sa ma mai documentez despre cinematographer in sine, cu ce se ocupa el defapt.
In al doilea rand offtopic, sambata trecuta ma gandeam sa scot rubrica cu fotograf si sa o inlocuiesc cu cinematographer. Dar m-am consultat cu mai multi si pana la urma am decis sa fie o saptamana un fotograf, o saptamana un director de imagine. Deci asta este saptamana directorului de imagine.
Sa va povestesc un pic despre ocupatia cinematographer-ului sau directorului de imagine, cum doriti sa-i spuneti. Din cate am inteles eu, el este un fotograf la origine care face imaginea filmului sa se potriveasca cu viziunea regizorului. Cand zic imagine, ma refer la tot, cadre, lumini, tonuri de culoare, etc. In engleza s-au combinat termenii "cinema" cu "photographer" si a iesit "cinematographer". Daca doriti sa va documentati mai mult, intrati aici.
Pe domnul din stanga il cheama Robert Fraisse si s-a nascut in anul 1940 in Paris.
In anul 1960 a absolvit École Nationale Supérieure Louis Lumière din Paris. A lucrat cu regizori precum Michel Kelber, Henri Alekan, Claude Renoir, Christopher Challis, David Watkin. In anul 1993 a fost nominalizat la Oscarul american si la César-ul francez pentru filmul "L'amant".
Dintre filmele facute, mentionez:











The notebook trailer










Scena din filmul L'amant
Daca doriti sa vedeti si restul listei de filme la care a facut imaginea, va rog dati click aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Powered By Blogger